ما را چه شده است؟
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, :: 9:5 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

 خبر خيلي ساده بود؛ مرتضي كريمي كمك داور ارزنده كشورمان از داوري خداحافظي كرد.
********************************
مرتضی کریمی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۱ - تهران) کمک داور ایرانی فوتبال است. وی در سال ۱۳۶۹ داوری را شروع کرده‌ و در سال ۲۰۰۴ وارد لیست فیفا شده‌است.

به حاشيه نميروم. فقط تكه هايي از سخنان مرتضي كريمي بعد از دربي پرسپوليس - استقلال چند سال پيش كه به اشتباه پرچم زد را بخوانيد:

...وی در خصوص اتفاقات پس از شهرآورد گفت: من قصد اعلام آفساید را نداشتم، ولی در یک صدم ثانیه متوجه شدم که بازیکن تیم پرسپولیس در موقعیت آفساید قرار دارد. من در آن صحنه آفساید را تشخیص دادم ولی خدا شاهد است که غرضی نداشتم...
...کریمی در حالی که بغض کرده بود و دل پردردی از اتفاقات پس از شهرآورد داشت گفت:به خاطر فوتبال همسرم را از دست دادم. همسرم آذربایجانی بود و به خاطر داوری مجبور شد از من جدا شود. اگر کمک داور نبودم شاید امروز با همسرم زندگی می کردم. من کارمند بنیاد بودم ولی به خاطر فوتبال از این ارگان خارج شدم. واقعا به خاطر داوری لطمه خوردم...
...وی در ادامه به شرایط کنونی زندگی خود اشاره کرد و گفت: از مال دنیا فقط یک موتور سیکلت دارم که این هم کلیدش است. واقعا طی سالها داوری هیچ چیزی ارزشمند به لحاظ مالی ندارم.وقتی شهرآورد پایتخت به پایان رسید جایی نداشتم که بروم و شب را در آنجا سپری کنم...
...وی در پایان و در حالی که حاضرین در همایش را به شدت متأثر کرده بود، گفت: ۲۱ سال است داوری می‌کنم ولی تا امروز هر چه دارم از نان بازویم است ؛ حقیقتا به عنوان یک داور هیچ چیز ندارم...
***************
همه ما اشتباه ميكنيم. كريمي باز هم اشتباه كرد و در بازي ذوب و فولاد اينبار اشتباها پرچم نزد و باقي ماجرا.
ولي آيا در كشورهاي ديگر هم با داوران چنين برخورد ميكنند؟ 
آيا وقتش نيست ديگر به خودمان بياييم و ببينيم كريمي چرا در 40 سالگي از داوري خداحافظي ميكند؟
داوران كه برخلاف بازيكنان از اين فوتبال چيزي عايدشان نميشود پس چرا بايد شرايط را طوري فراهم كنيم كه داوران چند وقت يكبار اين چنين از كوره در بروند و از داوري كناره گيري كنند؟ 
محمود رفيعي خداحافظي كرد و رفت...
حالا هم كريمي....
جالب است رييس داوران كشور هم راحت ميگويد : كتبا استعفا نداده است. به همين راحتي؟ چرا بررسي نميكنيد چرا داوران دارند به اين سمت ميروند؟ چرا داوران ديگر انگيزه ندارند؟ چرا كسي نيست صداي داوران را بشنود؟
يه بازيكن لاستيك ماشينش پنچر ميشود فردا ميشود تيتر اول تمام روزنامه ها. آيا داوران هم جزيي از اين فوتبال نيستند كه به درد آنها رسيدگي شود؟ آيا نميشود به مشكلات و معضلات داوران هم پرداخت؟
فقط ميتوانم بگويم اگر امثال كريمي و ... در خارج از ايران داوري ميكردند الان از گزينه هاي جام جهاني بودند. ولي اينجا ايران است و ...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان